کسب وکار پکیج مشاغل اینترنتی خانگی به همراه دوره آموزشی مــــجازی و رایـگـــان ده روزه

روشهای آموزشی کسب درآمد وسرمایه و کارآفرینی طرحهای توجیهی ویژه اشتغال درمنزل واجتماع

کسب وکار پکیج مشاغل اینترنتی خانگی به همراه دوره آموزشی مــــجازی و رایـگـــان ده روزه

روشهای آموزشی کسب درآمد وسرمایه و کارآفرینی طرحهای توجیهی ویژه اشتغال درمنزل واجتماع

خرید آنلاین نرم افزار مشتری یابی

  • اشتراک
آیا در بازار واقعی می توانید در یک روز با 1000 مشتری در رابطه محصولاتتان گفتگو کنید؟

قطعا پاسخ شما منفی است ما پیشنهادی برای شما داریم که کمترین تعدادمشتری که در یک روز می توانید با آنها مکاتبه کنید حداقل 1000 نفر است ما با این محصول به شما کمک می کنیم که به این هدف برسید.گام های بعدی برای موفقیت به تلاش و استراتژی شما بستگی دارد.


پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار مشتری یابی می باشد

آشنایی کلی با نرم افزار 

پکیج مشتری یابی یک مجموعه کاملا ساده و کاربردیست که شامل تمامی ابزارهای لازم برای مشتری یابی و تبلیغات در راستای فروش محصولات و یا معرفی خدمات است و در حال حاضر (تا اول مرداد 95) حدود 200 کسب و کار از عسل فروش و خیاط گرفته تا شرکت های تبلیغاتی و بازرگانی در حال استفاده از آن هستند که فهرست بخشی از آن ها را در انتها مشاهده خواهید کرد. این مجموعه تولید شده توسط شرکت پیشرو رایانه برتر هیراد می باشد و تمامی حقوق آن برای این شرکت محفوظ خواهد بود.

دقت کنید نرم افزار ما مثل نرم افزارهای حسابداری نیست که افراد از سر مجبوری و یا به اجبار اتحادیه و ... ازش استفاده کنند. این محصول نرم افزاریه که برای رشد کسب و کار و تبلیغات هدفمند ایجاد شده و تمام افراد و شرکت هایی که مشتری ما هستند از روی اختیار و پس از تست دمو خریدشون رو انجام دادند! هر کس این نرم افزار رو خریده قبلش توجیه شده که براش کلی کاربرد و مزایا داره! به نظرتون همین دلیل کافی نیست تا شما یه مقدار با دقت بیشتر این محصول رو بررسی کنید!

 
http://arvantweb.com/images/for/download.png

متون زیر به صورت کاملا خلاصه نوشته شده اند تا آشنایی کلی با محصول پیدا کنید.
 
اجازه بدین حرفامون رو با یه اتفاق واقعی براتون توضیح بدیم

چند روز قبل از نگارش این متن، از طرف یک موسسه حقوقی با شرکت ما تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که چون شما صاحب کسب و کار اینترنتی هستید، ممکنه برای مجوزهای قانونی و ... نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید و موسسه حقوقی خودشون را به ما معرفی کردند.
عجب بازاریابی هدفمندی!!! چون واقعا ما دنبال همچین موضوعی بودیم!

چقدر خوبه که شما هم بتونید اینقدر هدفمند تبلیغات کنید، اما چطور؟

 
پاسخ: نرم افزار مشتری یابی
 
شاید با خودتون بگین بانک اطلاعات آماده که خیلی زیاده، می تونم کتاب های مرجع اطلاعات مشاغل رو بخرم. تازه تمام سامانه های پیامکی هم این ها رو دارند، مزیت نرم افزار مشتری یابی دقیقا چیه؟؟؟

 
 
اصلا چرانرم افزار مشتری یابی؟؟؟

 بعضی از پنل های پیامک چند ده هزار کاربر دارند. فرض کنید مثلا اگر این بانک در اختیار 30 هزار نفر بوده و به طور متوسط برای هر شماره ای فقط دو تا پیام تبلیغاتی فرستاده شده باشه چی میشه؟؟؟
یعنی ممکنه یه نفر که تو این لیست اسمش هست چند صد بار و یا حتی چند هزار بار پیامک تبلیغاتی دریافت کرده باشه !!! این یعنی فاجعه !!!
اگر هم بر فرض شماره های تبلیغاتی رو مسدود نکرده باشه، دیگه از تبلیغات بیزار شده اند!!!

 
اولا: این اطلاعات معمولا خیلی قدیمی هستند و به ندرت به روز میشن.       

ثانیا: معمولا بانک اطلاعات شماره تلفن های پنل ها (که معمولا محدود به شماره موبایل و حتی اپراتورهای محدود هست)، تلفن های شخصی افراد هستند
ارسال پیام تبلیغاتی به اون شماره به نوعی نقض حریم خصوصی کاربر حساب میشه و علاوه بر اون شما فقط می تونید ارسال پیام بهشون داشته باشید.
یعنی نمی تونید لیست اون ها رو داشته باشید و به یه تعدادی از اون ها زنگ بزنید.

ثالثا: کتاب های مرجع هم محدودیت هایی دارند. چون معمولا برای جلوگیری از سو استفاده افراد، اطلاعاتشون قابل تبدیل به لیست هایی مثل اکسل نیست.
مثلا: برای ارسال پیامک به اون شماره ها، باید تمام اطلاعات رو تایپ کنید تا بتونین تو سامانه پیامکی استفاده کنید که عملا تو تعداد بالا غیر ممکنه مگر اینکه شما
یا کارمندای شرکت تون کلی وقت اضافه داشته باشین!!!


مگه اطلاعات این نرم افزار چه فرقی داره؟
 
این نرم افزار مثلا شماره یه نفر رو به شما میده که تو یه سایت نیازمندی توسط خود شخص ثبت شده. پس به احتمال زیاد این شماره، یه شماره تلفن کاری هست و یا اگر هم شخصی باشه، چون خود شخص شماره اش رو برای تبلیغات گذاشته، حتما منتظر دریافت پیام یا تماس دیگران هست. پس تبلیغات شما مزاحمت خاصی براش نداره!
 در اکثر موارد، اطلاعاتی که نرم افزار بهتون میده به روز هست. چون مرجعش اینترنته.

 
این نرم افزار اطلاعات خیلی خاصی رو که تو هیچ کتاب مرجعی ثبت نشده بهتون میده. مثلا می تونید شماره موبایل های کسانی که تو یه تاریخ مشخص توی  روزنامه آگهی مرتبط با املاک دادند و یا تو سایت های آگهی یا نرم افزارهای ثبت آگهی موبایلی برای موضوع خاصی آگهی دادند (مثلا استخدام، فروش لوازم خانگی و ...) رو بدست بیارید!!!

 
http://arvantweb.com/images/for/download.png
 
 
نرم افزار مشتری یابی میتونه اطلاعات رو در اختیارخودتون قرار بده. شما می تونید از اون ها هر جا که خواستید استفاده کنید. مثلا از اون ها خروجی بگیرید و تو پنل های پیامک و ... که ما بهتون میدیم و یا پنل هایی که خودتون دارید استفاده کنید، به مخاطبین تلفن همراه یا ایمیلتون اضافه کنید و یا حتی اون ها رو چاپ کنید و تو لیست تماس خودتون یا بازاریاب ها بذارید!

 
 تو این مدل شما نمیاید یه تعداد خیلی زیاد پیام بفرستید که نتونید اون ها رو پیگیری کنید. می تونین یه لیست مثلا 500 تایی جمع کنید و چند بار اون ها رو پیگیری کنید (ارسال پیامک، پیام صوتی و یا حتی تماس گرفتن). این جوری قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اگه هم میخواین ندیده رو کار ما عیب بذارین، لطفا اینا رو بخونین بعدا قضاوت کنید!!!
 
  1. این نرم افزار تنها نرم افزاری است که شماره های نامعتبر مثل شابک کتاب ها، کد پستی، کد رنگ و سایر ارقام 7 و 8 رقمی را به عنوان شماره تلفن برای شما استخراج نمی کند. الگوهای استخراج با استانداردهای مخابراتی تمام دنیا سازگار است! علاوه بر آن شماره ها را بر اساس استان/شهر/اپراتور هم طبقه بندی می کند. می توانید امتحان کنید.
  2. تنها نرم افزاری است که لیستی از سایت های فارسی زبان که دارای اطلاعات تماس نیستند (مانند سایت های دیجی کالا، پی سی دانلود و...) را دارد تا هنگام جستجوی اطلاعات، اینترنت شما را هدر ندهد! (همراه با آپدیت و افزودن سایت های بیشتر)
  3.  تنها نرم افزاری است که اطلاعات بسیار دقیقی را از سایت های نیازمندی های ایرانی جستجو می کند. .معتبرترین سایت های نیازمندی که حاوی اطلاعت معتبر و مفیدی هستند به صورت پیش فرض در نرم افزار ثبت شده اند
  4.  تنها نرم افزاری است که کیفیت را فدای کمیت نکرده است. اطلاعات غلط و نامرتبط را برای فریب کاربر نشان نمی دهد (حجم اطلاعات کمتر ولی کیفیت و دقت بیشتر)
  5.  تنها نرم افزاری است که شماره های نامعتبر را حتی اگر خیلی شبیه شماره های واقعی باشند تشخیص می دهد. مثال:09211234567 – معتبر09231234567   - نامعتبر تا زمانی که رایتل این پیش شماره را ارائه دهد (تا این حد!).
  6.  تنها نرم افزار موجود در کل دنیا که اطلاعات آن واقعا قابل استفاده است. حتی نرم افزار های خارجی هم این قابلیت را ندارند. مثلا اگر این شماره را استخراج کند: 4567-123-0912 به این صورت تبدیل می کند که بتوانید پیامک و... ارسال کنید:09121234567 – و یا: 00989121234567
  7.  تنها نرم افزاری است که حتی در صورتی که کاربر تمایل به استخراج اطلاعات نداشته باشد از بخش باشگاه مشتریان می تواند این اطلاعات را دریافت کند (همراه با آپدیت های زیاد – برای ایران و تمام کشورهای دنیا)
  8.  تنها نرم افزاری است که بعد از جمع آوری اطلاعات، کاربر را تنها نمی گذارد و ابزارهای تبلیغاتی زیر را در اختیار وی قرار می دهد:
ارسال انبوه ایمیل برای ایمیل های جمع آوری شده با استفاده از اکانت های smtp
ارسال انبوه پیامک متنی ، پیام صوتی برای شماره موبایل ها
ارسال انبوه پیام صوتی برای تلفن های ثابت
 
 
http://arvantweb.com/images/for/infographic.png
 
 
 
 
شاید تعجب کنید که چرا آخر متن رو رسمی نوشتیم! بخاطر اینکه میخواستیم این نکته رو بگیم که درسته ما نیومدیم از کلمات و عنوان های عجیب و غریب استفاده کنیم و نرم افزارمون رو خیلی ساده توضیح دادیم ولی موقع تولید خیلی جدی کار کردیم و نهایت کیفیت رو در عین سادگی فراهم کردیم. برای تحقیقات تولید نرم افزار نزدیک 20 ماه زمان صرف شده!

ما از کیفیت کارمون به نسبت رقبا کاملا مطمئن هستیم و میتونیم اون رو اثبات کنیم

نرم افزارمشتری یابی در حال استفاده قشر متنوعی از کاربران هست که سطح معلومات و سواد زیر دیپلم تا فوق لیسانس دارند، ولی همه شون خیلی راحت از اون استفاده می کنند و هیچ مشکل خاصی هم ندارند.

 
کلام آخر

خیلی ممنون که وقت گذاشتین و متن های ما رو مطالعه کردین. مطمئن باشید اگه این محصول کاربردی نبود، این تعداد مشتری در عرض مدت کوتاه و اطلاع رسانی محدود اون رو خریداری نمی کردند، چون نرم افزار ما مثلا حسابداری نیست که مجبور باشند برای کارشون استفاده کنند. هر کس نرم افزار مشتری یابی رو خریده برای پیشرفت کارش بوده و به این مطلب رسیده که می تونه برای پیشرفت کارش موثر باشه! اون هایی هم که نخریدند خیلی هاشون آگاهی نداشتند (ما نتونستیم آگاهشون کنیم) و یا حتی به گوششون نرسیده که همچین ابزاری وجود داره!!!
 
لیست برخی از مشتریان:

شرکت تبلیغاتی پایا
گروه قطعات خودرو آرتا
شرکت گروه مبلمان پارسا پژوه آذین
ارتیمان پلاستیک اریا
گروه آرین خاک ایرانیان
شرکت پخش افتخار تجارت ایرانیان
سجاده آریا
آژانس مسافرتی  هامون گشت
عسل شهد نشاط
سامانه پیامک نگین رایانه
سامانه پیامک اس ام اس مارت
وب سایت آگهی بانوان
شرکت تبلیغاتی نتورک مارکت
تولیدی بین المللی درب هوشمند زارانگیا
شرکت تراشه افزار سامانه ایرانیان
شرکت پیشروان ایرانیان (مشاوره تجاری و تحصیلی اروپا و آمریکا)
و ...
 

http://arvantweb.com/images/for/buy-online.pnghttp://arvantweb.com/images/for/Buy-Now-button-download2.png
 
 


جزئیات کامل نرم افزار
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جمع آوری ایمیل، شماره موبایل، تلفن ثابت، فکس و…از سطح سایت های اینترنتی
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جمع آوری ایمیل، موبایل و….با استفاده از کلمات کلیدی دلخواه از موتورهای جستجو و سایت های نیازمندی
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جمع آوری اطلاعات مالکین دامنه ها از طریق اطلاعات whois همین امکان به تنهایی توسط وب سایت های خارجی با قیمت های بسیار زیاد

ارائه می گردد

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg شناسایی بسیار دقیق شماره ها، وجه تمایزنرم افزار مشتری یابی با سایر رقبا

این نرم افزار تنها نرم افزاری است که به دلیل استفاده از الگو های مخابراتی و استاندارد برای شماره تلفن و موبایل، قابلیت تشخیص شماره تلفن از
کد پستی، کد رنگ، کد شابک کتاب وسایر ارقام موجود در وبسایت را دارا می باشد متد های مورد استفاده در سایر نرم افزارهای مشابه برای تشخیص
شماره ها بسیار ضعیف بوده و ممکن است هر شماره 11 رقمی را موبایل یا هر شماره 8 رقمی را شماره تلفن در نظر بگیرند.

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جمع آوری ایمیل، موبایل، تلفن ثابت، فکس و … از داخل انواع فایل ها و پوشه های کامپیوترتان

با این امکان شما می توانید فایلها و پوشه های درون سیستم تان که حاوی اطلاعات تماس می باشند را جستجو و جمع آوری کنید. امکان جمع آوری
فایل ها با فرمتهای متنی TEXT, PDF, EXCEL, WORD, HTML,XML, VCF

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg بکارگیری روشهای هوشمند جهت بهینه سازی و بالا بردن سرعت در جستجوی اطلاعات

یکی از فاکتورهای مهم در جستجوی اطلاعات از سطح سایت ها بهینه بودن سرعت جستجو می باشد. بدین منظورالگوریتم های پیشرفته تری به هسته
اصلی نرم افزار افزوده شده که سبب افزایش سرعت جستجو و استخراج سریع تر اطلاعات شده است . با این نرم افزار سرعت جستجوی اطلاعات
را به حداکثر برسانید.

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg پالایش)جداسازی( حرفه ای بر روی ایمیل ها و شمار تلفن ها و سفارشی کردن خروجی

یکی دیگر از راههای دست یابی به اطلاعات مفید مورد نیاز شما تعیین پارامترهای مختلف برای تهیه خروجی از اطلاعات است . با این امکان شما می
توانید ایمیل ها و شماره تلفن های جمع آوری شده را براساس پارامترهای مختلف جداسازی کنید. به طور مثال شماره موبایل های شهر تهران صنف
ساختمان را جداکنید و یا ایمیل هایی که با info شروع می شوند را از دیگر ایمیل ها جداسازی کنید. این پارامترها می تواند شامل موارد زیر باشد

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی شماره موبایل بر اساس پیش شماره، اپراتور، کشور/استان ، شهر و مشاغل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی تلفن ثابت بر اساس کد شهر واستان و کشور و مشاغل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی ایمیل بر اساس سرویس دهنده های ایمیل مثل Gmail و yahoo و …
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی بر اساس کلمه کلیدی به کاررفته در بخش توضیحات وعناوین لینک ها
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی با جزئیاتی مثل :عنوان صفحه ، توضیحات تگ meta ،لینک های جستجو شده و…
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg تهیه خروجی پیشرفته از ایمیل ها و شماره تلفن ها به دست آمده با جزئیات کامل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg ذخیره ایمیل ها و شماره تلفن ها با انواع فرمت های پر کاربرد متنی مثل : excel,pdf,text,html و…
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg ذخیره با فرمت مخاطبین موبایل: این فرمت به شما این امکان را می دهد تا شماره ها و ایمیل ها را در قالب مخاطبین تلفن همراه تان

ذخیره کرده و از آن ها برای ارسال پیامک و تبلیغات اینترنتی تلفن همراه استفاده کنید

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg تنظیمات قدرتمند با امکان بهینه سازی جستجو

نرم افزار  دارای تنظیماتی فراتر از حد انتظار شما است .در این بخش امکانات بسیار زیادی در جهت افزایش بهینه سازی جستجو قرار
گرفته است.بخش تنظیمات کاملا بصری بوده وهمه چیز دسته بندی و مرتب شده است تا به شما در جمع آوری اطلاعات بهینه شده کمک کند

تفکیک و گروه بندی شماره موبایل ها از شماره تلفن ثابت و همچنین تشخیص شماره موبایل و تلفن ثابت بر اساس پیش شماره شهر

×× و استان برای مثال شماره 091210222 ×× مربوط به استان تهران/شهر تهران و شماره 091216022 مربوط به استان البرز/شهر کرج می
باشد

http://arvantweb.com/images/for/check.jpg کنترل مصرف پهنای باند اینترنت (حجم مصرفی اینترنتی)
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg تنظیمات پیشرفته و سفارشی شده برای سایت های مختلف
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg نصب بسیار آسان در تمام ویندوزها (رایانه های شخصی و سرورهای مجازی )
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg آموزش تصویری برای تمام قسمت های نرم افزار
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg بکارگیری روشهای هوشمند جهت بهینه سازی و بالا بردن سرعت در جستجوی اطلاعات
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg پالایش و جداسازی حرفه ای بر روی ایمیل ها و شمار تلفن ها و سفارشی کردن خروجی
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی شماره موبایل بر اساس پیش شماره، اپراتور، کشور/استان ، شهر و مشاغل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی تلفن ثابت بر اساس کد شهر واستان و مشاغل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی ایمیل بر اساس سرویس دهنده های ایمیل مثل Gmail و yahoo و …
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی بر اساس کلمه کلیدی به کاررفته در بخش توضیحات وعناوین لینک ها
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی با جزئیاتی مثل :عنوان صفحه ، توضیحات تگ meta ،لینک های جستجو شده و….
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg جداسازی بر اساس اصناف و مشاغل گوناگون
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg تهیه خروجی پیشرفته از ایمیل ها و شماره تلفن ها به دست آمده با جزئیات کامل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg اتصال به تمام سرویس دهنده های ایمیل ( تمامی اکانت های smtp )
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg حذف ایمیل های تکراری به صورت اتوماتیک
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg بهینه شده برای تمامی سرویس دهنده های ایمیل
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg امکان توقف عملیات ارسال ایمیل در حین ارسال
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg امکان وارد کردن گیرندگان از فایل های TXT
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg ویرایشگر حرفه ای برای طراحی ایمیل های زیبا به همراه قالب های آماده
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg استفاده آسان و محیط کاربر پسند
http://arvantweb.com/images/for/check.jpg معرفی و ارائه اکانت های ارسال ایمیل گروهی

برای اطمینان از صحت این مطالب می توانید ویدئوهای زیر را نیز مشاهده کنید
آموزش کار با نرم افزار قسمت اول
 
http://arvantweb.com/images/for/download.png
 
آموزش کار با نرم افزار قسمت دوم


http://arvantweb.com/images/for/download.png

آموزش کار با نرم افزار قسمت سوم
 
http://arvantweb.com/images/for/download.png
 
http://arvantweb.com/images/for/buy-online.pnghttp://arvantweb.com/images/for/Buy-Now-button-download2.png

آموزش گچبری +کتاب آموزشی

  • اشتراک


زمان گرفتن ملات گچ

گچ ساختمانی باید زود شروع به گرفتن و سخت شدن نموده و سخت شدن آن نیز باید خیلی زود پایان یابد گچ ساختمانی مرغوب آن است که زمان گرفتن آن زودتر از 8 دقیقه شروع نشود و حداکثر از 25 دقیقه دیرتر شروع به گرفتن ننماید و پایان سخت شدن آن نباید زودتر از 20 دقیقه و دیرتر از یک ساعت باشد.

اندازه گیری زمان شروع و پایان گرفتن گچ

اگر در یک ظرف مقداری آب بریزیم و روی آن به مقداری لازم گچ اضافه کنیم (به همان مقدار که برای ساختن که برای ساختن ملات های کلی ساختمان گچ داخل آب می ریزیم) شروع زمان سخت شدن ملات از لحظه ای است که اگر داخل مخلوط را به وسیله میخی خط بیاندازیم بلافاصله جای خط پر نشود و پایان زمان سخت شدن آن زمانی است که اگر روی ملات سخت شده با انگشت ضربه بزنیم روی ملات در محلی که ضربه زده ایم آب ظاهر نشود (مقدار این ضربه باید در حدود 0.5 کیلو کرم بر سانتی متر مربع باشد).

شروع زمان گرفتن گچ از لحظه ای است که گچ را داخل آب می پاشیم و مدت سخت شدن آن از لحظه ای است که جای شیار روی ملات باقی بماند تا زمانی که در اثر ضربه زیر انگشت آب جمع نشود.

باید توجه داشت که گچ سخت شده شکل پذیری خود را از دست می دهد  و دیگر قابل مصرف نیست نباید سخت شدن گچ را با خشک شدن آن اشتباه کرد خشک شدن گچ با توجه به گرمی و سردی هوا ممکن است از چند ساعت تا چند روز بطول بیانجامد . خشک شدن گچ وقتی پایان می یابد که رنگ آن کاملا سفید شود.

مواد افزودنی در گچ

گاهی با افزودن بعضی مواد گچ را تندگیرتر یاکندگیرتر می کنند به شرح زیر:

اگر 0.5 درصد وزن گچ به آن نمک طعام NaCl اضافه کنیم انرا تند گیر کرده و زمان گیرش انرا به 5 دقیقه می رسانیم.

اگر از یک در صد تا 4 در صد وزن گچ به ان نمک طعام اضافه کنیم  زمان گیرش آن به 3.5 دقیقه می رسد حال اگر در صد نمک طعام را هر قدر اضافه کنیم زمان گیرش به تعویق می افتد و گچ کند گیرتر می شود به طوریکه با افزودن 10 در صد نمک طعام شروع زمان گرفتن گچ به 12.5 دقیقه می رسد. نمودار زیر بیانگر اثر نمک طعام  است:
زاج سفید گچ را کند گیرتر می نماید.

سریش نیز گچ را کندگیرتر می کند بطوریکه اگر به ملات گچ از یک در صد تا 6 درصد وزن ان سریش اضافه کنیم آغاز گرفتن گچ از 12.5 دقیقه تا 38 دقیقه به تاخیر می افتد. لازم به یادآوری است که سریش نوعی چسب گیاهی می باشد که در صنعت صحافی به طور وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در حدود سالهای 1320 تا 1330 که اطاقها را کمتر نقاشی می نمود ند مقداری سریش به آب ملات گچی که جهت سفید کاری اتاقها مورد مصرف قرار می گرفت اضافه می کردندتا هنگام تکیه دادن به دیوار اتاقها لباس تکیه دهنده را کثیف نکند.

با افزودن 0.5 در صد تا 1 در صد وزن گچ براکس به فرمول H2O,Na2B4O7 زمان آغاز گرفتن گچ از 15 دقیقه تا 1.5 ساعت به تاخیر می افتد. نمودار زیر این اثر را نشان می دهد:

آب گرم در زمان گرفتن تاثیری چندانی ندارد.

اگر به ملات گچ از 0.1 تا 0.5 در صد وزن گچ سریشم اضافه کنیم زمان آغاز سخت شدن آن از 10 دقیقه تا 2 ساعت به تاخیر می افتد.

اگر به ملات گچ از 10 تا 50 درصد وزن آن خاک رس اضافه کنیم ( ملات گچ و خاک ) آغاز گرفتن ان حداکثر تا 12.5 دقیقه به تاخیر می افتد.

اگر به ملات گچ تا یک درصد وزن ان زاج سفید اضافه کنند زمان آغاز گرفتن آن تا 15.5 دقیقه به تاخیر می افتد ولی اگر مقدار زاج سفید را اضافه کرده و انرا تا 5 در صد برسانند ملات گچ تندگیر شده و زمان آغاز گرفتن ان به 7 دقیقه می رسد.

     زمان مصرف گچ از لحاظ دما
با توجه به آنکه در موقع ملات سازی گرما تولید می کند بطوریکه تقریبا تا حدود 15 تا 20 درجه گرم تر از محیط کارگاه می شود بدین سبب از لحاظ تئوری می توان ملات گچ را در دماهای زیر صفر نیز مصرف نمود ولی عملا در کارگاهها باید از این کار خودداری کرده و حداکثر ملات گچ را در دماهای کمتر از 5 یا 6 درجه بالای صفر مصرف ننمائیم.

به علت زودگیر بودن گچ با وجود انکه ملات انرا بسیار کم درست می کنند (حداکثر به اندازه یک استانبولی) نمی توان سطوح زیادی را با آن سفید کرده و کاملا صیقلی نمود زیرا قبل از انکه بتوانیم سطح گچ را با ماله پرداخت نموده تا سطوح صافی به دست آوریم گچ سخت شده و حالت پلاستیک بودن خود را از دست می دهد (سخت شدن ملات گچ با خشک شدن آن اشتباه نشود) بدین لحاظ پس از آنکه روی گچ و خاک را با ملات گچ اندود نمودند برای آنکه سطحی کاملا صیقلی به دست می آید.روی آن را کشته می کشند.

کشته ملات گچی است  که هیچ وقت سخت نمی شود و تا قبل از خشک شدن حالت پلاستیسیته خود را از دست نمیدهد البته باید توجه داشت که ضخامت کشته حداکثر نباید از یک میلیمتر تجاوز کند زیرا در غیر اینصورت پوسته پوسته شده و از سطح کار جدا میشود.

ساختن کشته

برای ساختن ملات کشته ابتدا گچ را از الکهای بسیار ریز رد می نمایند آنگاه آنرا مانند ملات معمولی گچ میسازند ولی بلافاصله پس از انکه دانه های گچ را داخل آب ریختند با دست انرا مالش داده و مانع ایجاد کریستالهای لازم جهت سخت شدن میگردند و بدین طریق پس از ده تا دوازده دقیقه که ملات را مالش دادند این ملات قبل از خشک شدن سخت نمیشود و به ان در اصطلاح بنائی کشته می گویند. ملات  کشته بعلت انکه سخت نم یشود. به کارگران گچ کار فرصت میدهد تا سطوح وسیعی را بوسیله آن با ماله کاملا صیقلی نماید.

اندازه دانه های گچ

همانطوریکه قبلا اشاره شد پس از انکه گچ را از کوره بیرون اوردند آنرا به آسیاب برده و با آسیابهای ساچمه ای و غیره آنرا خرد کرده و بصورت پودر در آورده و برای مصرف به بازار عرضه مینمایند بدیهی است هر قدر دانه های گچ ریزتر باشد گچ مرغوبتر بوده و برای کارهای ظریفتر مورد استفاده قرار می گیرد.

قطر بزرگترین دانه گچ مورد استفاده در کارهای ساختمانی نباید از 0.6 میلیمتر بزرگتر باشد و نود درصد آن باید ریزتر از 0.15 میلیمتر بوده و 99.5 درصد آن باید ریزتر از 0.2 میلیمتر باشد.

علل ترک خوردن گچ کاری

گاهی در ساختمان ملاحظه می کنیم که سطوح گچ کاری شده پس از خشک شدن و سخت شدن ترک می خورد و شکل بسیار بدی به محل ان میدهد این ترک خوردگی می تواند به دلایل زیر باشد:

اگر در موقع ساختن ملات گچ مقدار گچ را که درآب می ریزیم از حد معینی کمتر باشد (درصد وزن آب نسبت به گچ زیاد باشد) بطوریکه گچ نتواند پس از انبساط حجم آب مصرف شده در ملات را پر کند در نتیجه گچ پس از خشک شدن تقلیل حجم داده و می ترکد.
اگر کلفتی ملاتی که روی دیوار می کشیم از 7 – 8 سانتی متر بیشتر باشد و انرا در یک نوبت بکشیم لایه های روئی گچ در اثر مجاورت با هوا به فوریت خشک می شوند در حالی که هنوز لایه های درونی مرطوب هستند و اگر این لایه ها هم بخواهند خشک شوند یعنی آب آنها تبخیر شود ناچارا باید در سطح گچ کاری ترکهایی ایجاد شود تا امکان خروج بخارآب لایه های زیرین حاصل شود.
اگر در فصل سرما و درجات زیر صفر اقدام به گچ کاری بنماییم و آب ملات گچ قبل از انبساط و سخت شدن گچ یخ بزند فعل و انفعالات شیمیایی برای سخت شدن در ملات متوقف می شود. پس از انکه یخ ذوب شد گچ فاسد شده و دیگر به انبساط خود ادامه نمیدهد در نتیجه درسطح گچ کاری شده ترک خوردگی مشاهده می گردد.
بعضی از ترکها  در گچ کاری بعلل فوق نبوده و در اثر نشستهای ساختمان بوجود می آید این ترکها معمولا با زاویه 45 درجه نسبت به افق ظاهر می شود.
وزن مخصوص گچ

وزن مخصوص گچ بر حسب ریزی و درشتی دانه و همچنین لرزیده و نلرزیده ان متفاوت است و بطور کلی وزن مخصوص گچ از 0.85تا 1.4 تن بر متر مکعب می باشد.

گچ و خاک

اگر در ساختمان بخواهیم از گچ بعنوان ملات استفاده نماییم اغلب مواقع گچ و خاک رس را مخلوط کرده و از ملات گچ و خاک استفاده می کنند و از گچ تنها و بدون خاک فقط برای سفید کاری اطاقها و پوشش روی گچ و خاک استفاده می شود ان هم بعلت رنگ سفید ان است که آمادگی بهتری برای نقاشی دارد.

منظور از ملات گچ و خاک ملاتی است که از مخلوط شدن گچ و خاک رس به نسبت پنجاه درصد از هر کدام بدست امده باشد البته با توجه به تندگیر و کندگیر بودن گچ ممکن است میزان خاک رس کمتر یا بیشتر بشود.

خاک را به دلایل زیر با گچ مخلوط می نمایند:

قیمت خاک رس از گچ ارزانتر است زیرا همانطور یکه قبلا گفته شد سنگ گچ را پس از استخراج به کوره برده و عملیاتی روی ان انجام می دهند که موجب هزینه می باشد در صورتیکه خاک رس را پس از استخراج مستقیما به مصرف می رسانند و در هر شرایط  قیمت خاک رس از گچ ارزانتر است در نتیجه ملات گچ و خاک بسیار اقتصادی تر از گچ تنها است.
ملات گچ و خاک دیر گیر تر از ملات گچ می باشد . بدین علت دیرتر سخت شده و در نتیجه کارگران گچ کار بیشتر فرصت دارند  تا آن را روی ردیف قبلی آجر پهن نموده و ردیف بعدی آجر را روی آن بچسبانند.روی هم رفته کار کردن با آن آسان است.
ملات گچ و خاک از ملات گچ پلاستیک تر می باشد و زیر ماله بنا بهتر شکل می گیرد.
دوغ آب گچ

برای ساختن دوغ آب گچ عینا مانند ساختن ملات گچ عمل می نمایند فقط از آب بیشتری استفاده می کنند بطوریکه ملات کامل رقیق و روان باشد . از دوغ آب گچ برای پر کردن درزهای طاق ضربی استفاده می نمایند. دوغ آب گچ را قبل از ازدیاد حجم گچ مصرف می کنند و ملات گچ را تقریبا بعد از ازدیاد حجم گچ.

تخته های گچی پیش ساخته

در ساختمان هایی که اسکلت آنها فلزی یا بتنی است برای تیغه بندی جهت جدا کردن فضاهای داخلی آپارتمان احتیاج به مصالحی بسیار سبک داریم که وزن زیادی را به سازه تحمیل نکند برای این کار معمولا از بلوک سفالی تو خالی استفاده می کنند.

گاهی نیز از قطعات گچ به ابعاد تقریبی 50*50*8  سانتی متر استفاده می شود که این قطعات به شکل کام و زبانه روی هم قرار می گیرند. ملات بین آنها چسب مخصوصی است که مخلوط گچ داشته و پس از مصرف کاملا هم رنگ سایر قسمتهای تخته های گچی می شود.

پس از نصب پلاکهای گچی میتوان روی انرا با اندود گچ و یا کاغذ دیواری پوشانید.باید دقت نمود که از این قطعات در مکانهایی که مستقیما با آب در تماس هستند استفاده نشود مانند حمام ها و غیره زیرا همانطوری که گفته شد گچ در مقابل آب حساس بوده و خیلی زود فاسد می شود.

با توجه به این که برای تیغه بندی اتاقها فقط حجم قطعه مورد نظر می باشد در نتیجه وزن قطعه هر چقدر سبک تر باشد بهتر است زیرا بار کمتری را به پلها و ستون ها و فنداسیون وارد می کند. گاهی برای ساختن قطعات گچی جهت تیغه بندی از گچ پوک شده استفاده می کنند یعنی از گچی که در هنگام سخت شدن دارای خلل فرج بیشتری می باشد استفاده می شود.

برای ساختن گچ پوک به ابی که ملات گچ را با آن درست می کنند موادی اضافه می نمایند که تولید گاز بنماید مانند آب اکسیژنه یا سولفات آلومینیم این مواد در موقع سخت شدن گچ ایجاد حباب کرده و در نتیجه در گچ خلل و فرج ایجاد می شود و وزن مخصوص قطعه گچی کم می شود.

برای ساختن قطعات گچی سبک علاوه بر روش فوق می توان با اضافه کردن مواد دیگری به ملات گچ مانند پودر کاه – سبوس برنج – قطعات گچی سبک به دست آورد؛ و همچنین اگر به ملات گچ موادی مانند مو – الیاف گیاهی – و مفتولهای باریک فلزی و غیره استفاده کنند قطعه گچی مسلح به دست می آید که نسبت به قطعه گچ معمولی و قطعه گچی پوک دارای مقاومت کششی و فشاری بیشتری است.

از قطعات گچی استفادههای دیگری نیز به عمل می آید مثلا قطعات مذکور را به شکل و اندازه دلخواه در می آورند و آنرا به جای گچ کاری به دیوار سالنها می چسبانند و از آن به جای آکوستیک استفاده می نمایند و یا تخته گچی مقاوم در مقابل حرارت می سازند و فضای خصوصی را که باید دارای امنیت بیشتری در مقابل آتش سوزی یا تبادل حرارت داشته باشد با آن می پو شانند.

در ساخت هر یک از این قطعات باید ویژگی های مخصوصی رعایت شود.هم چنین قطعات گچی را به شکل گل و بوته در می آورند و از آن برای تزیین فضاهای داخلی ساختمان به عنوان گچ بری پیش ساخته استفاده می نمایند.

گچ و فلزات

به علت آنکه ملات گچ اگر در مجاورت آهن – روی – سرب قرار بگیرد با آن ترکیب شده و تولید سولفات می نماید و در نتیجه موجب ضعیف شدن قطعه به کار رفته می شود در ساختمانها مخصوصا ساختمانهایی که اسکلت آن فلزی بوده و سقف طاق ضربی می باشد باید حتما روی تمام قطعات فلزی را قبل از اجراء طاق ضربی و مصرف هر گونه گچ با یک لایه از روغن مخصوص که به آن ضد زنگ می گویند پوشانیده شود تا بدین وسیله از فساد آهن جلوگیری گردد.

مقاوم کردن اندود گچ در مقابل آب

در فضاهایی از آپارتمانهای مسکونی که اندود گچ در مقابل بخار آب قرار دارد.مانند سقف حمام ها و یا توالت ها و یا آشپزخانه ها برای آنکه بخار آب به گچ آسیبی نرسانند روی آنرا با یک یا چند لایه رنگ روغن می پوشانند تا بدین وسیله مقاومت آن در مقابل آب و مخصوصا بخار آب زیادتر گردد ولی این رنگ روغن نمی توانند گچ را صد در صد در مقابل آب مقاوم نماید و باز هم بعد از چندی سقف یا دیوار این گونه فضاها در اثر مجاورت با بخار آب  طبله می نمایند.

مقاومت کششی و فشاری گچ

معمولا مصرف گچ در ساختمان برای اعضاء باربر نبوده بلکه فقط برای نازک کاری به کار می رود بدین لحاظ اگر ملات گچ پس از سخت شدن و خشک شدن بتواند وزن خود را تحمل کند کافی می باشد در آزمایشهایی که به عمل آمده نشان می دهد که مقاومت فشاری گچ سخت شده بیش از 30 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و مقاومت کششی آن بیش از 5 کیلو گرم بر سانتی متر است که این هر دو برای مصرف گچ در ساختمان برای نازک کاری کافی است.

انبار کردن گچ

اگر گچ به صورت فله به کارگاه وارد شود باید بلافاصله مصرف گردد زیرا همانطوری که قبلن نیز اشاره شد گچ میل ترکیبی شدیدی با آب داشته و حتی رطوبت هوا را جذب می کند و پس از مدتی نه چندان طولانی فاسد می شود یعنی در موقع مخلوط کردن آن با آب ازدیاد حجم پیدا نکرده و سخت نمی شود ولی اگر گچ پاکتی را به طریقه صحیحی انبار کنند به طوریکه دور از رطوبت باشد میتوان حتی پس از یک سال هم از آن استفاده نمود.

برای انبار کردن گچ باید انرا روی تخته هایی که از زمین فاصله داشته باشد بچینند برای ایجاد فاصله تخته های زیرگچ از زمین میتوان از قطعات آجر یا بلوک سفالی استفاده نمود و هم چنین باید فاصله گچ از دیوارهای انبار 20 سانتی متر باشد و نباید حداکثر بیش از 10 پاکت گچ را روی هم چید زیرا ممکن است گچ داخل پاکتهای پایین تر در اثر وزن پاکتهای بالایی بهم دیگر چسبیده و کلوخه شود . خلاصه گچ را باید طوری انبار نمود که هوا به راحتی بتواند بین آن جریان پیدا کرده و هم چنین زیر فشار نباشد

دانلود کتاب 4 قدم تا راه اندازی کسب و کار تلگرامی خود


دانلود کتاب 4 قدم تا راه اندازی کسب و کار تلگرامی خود

دانلود کتاب 4 قدم تا راه اندازی کسب و کار تلگرامی خودکتاب 4 قدم تا راه اندازی کسب و کار تلگرامی خود فرمت کتاب :pdf
تعداد صفحات :18
تاریخ انتشار 17 شهریور
دانلود فایل

پکیج ارسال تبلیغات رایگان روی موبایل ، ایمیل وافزایش بازدید سایت seo

گنجینه نفیس و ناب نمونه سوالات و جزوات بسیار موثر آزمون استخدامی

گزارش کارآموزی آشنایی با چوب

گزارش کارآموزی آشنایی با چوب

قیمت: 3,000 تومان

توضیحات دانل